تطبیق إدارة المعرفة كإستراتیجیة لبناء المنظمة المتعلمة
Main Article Content
Abstract
Knowledge management is a modern and complex phenomenon that began to be
developed in the mid-1990s. It is related to the internal processes of the organization and
contributes to the discovery, creation and distribution of knowledge. This concept is due
to the intellectual assets, which are unique and important assets in the organization. In
its knowledge management, which focuses on various knowledge management processes
and strategies, with characteristics that distinguish them from traditional organizations,
these characteristics and features are largely related to improving the expertise and
competencies of their human resources to achieve and develop creativity and innovation
in it These organizations give them the advantage of continuous learning and become an
educated organization. Through this paper, it will address the issue of knowledge
management as one of the modern methods of managing and building an educated
organization
Article Details
References
- سمير محمد عبد الوهاب، متطلبات تطبيق إدارة المعرفة في المدن العربية، دراسة حالة مدينة القاهرة، بحث إلى ندوة مدن المعرفة، المدينة المنورة،
المملكة السعودية، يومي 30-28نوفمبر ،2005ص.113
- Ikujiro Nonaka & Hirotaka Takeuchi ,The knowledge Creating campany,Oxford University Press , Oxford,
, p.7.
- صلاح الدين الكبيسي، إدارة المعرفة، المنظمة العربية للتنمية الإدارية، القاهرة، ،2005ص.205
- نعيم إبراهيم الظاهر، إدارة المعرفة، جدار للكتاب العلمي للنشر والتوزيع عمان، ،2009ص .10
- علاء فرحان طالب، إدارة معرفة الزبون، دار صفاء للنشر، عمان، ،2008ص.56
- علاء عبد الرزاق السالمي، نظم المعلومات والذكاء الاصطناعي، دار المناهج للنشر والتوزيع الأردن، ،1999ص.209