Contribution of the green marketing mix to sustainable development Study of a sample of employees of EL-Zahra Hydro-oil Foundation in Wilayat of the El-Oued
Main Article Content
Abstract
This study aims to show how the green marketing mix contributes In achieving sustainable
development in economic institutions, It is one of the most important green economic topics this is due to
the importance of the environment, It makes the institution green adapted to environmental variables and
needs it is also earned by environmentally conscious consumers. This leads to the promotion of sustainable
development, and in order to achieve this goal a study was conducted for a sample of the staff of the Zahra
Hydrol Foundation in the Wilayat of the El-Oued.
The results of this study were: The elements of the green marketing mix play a role in achieving sustainable
development this is because of its relationship to the environmental dimension, The green marketing culture
owned by consumers gives them sufficient environmental awareness and this is what makes the green
company follow the green marketing strategy in order to preserve the environment.
Article Details
References
أحمد حجاوي. ( 2011 ). إشكالیة تطویر المؤسسات الصغیرة والمتوسطة وعلاقتها بالتنمیة المستدامة، مذكرة
ماجستیر. تلمسان، الج ا زئر: كلیة العلوم الاقتصادیة والتجاریة وعلوم التسییر، جامعة أبي بكر بلقاید.
الخنساء سعادي. ( 2014 ). نحو استدامة التسویق الأخضر. مجلة الاقتصاد الجدید، العدد 11 ، المجلد 02 ، صفحة
أمیر غانم العوادي، عبد الحسین حسن حبیب، وعلاء فرحان طالب. ( 2010 ). فلسفة التسویق الأخضر. عمان،
الأردن: دار صفاء للنشر والتوزیع.
ثامر البكري، و أحمد ن ا زر النوري. ( 2009 ). التسویق الاخضر. الأردن: دار الیازوري.
ثامر البكري، و هدیل إسماعیل. ( 2016 ). أثر المزیج التسویقي الأخضر على سلوك المستهلك لاستخدام المنتج
ذو الطاقة المتجددة، د ا رسة تحلیلیة على مستخدمي السخانات الشمسیة في مدینة عمان. مجلة كلیة بغداد للعلوم
- الاقتصادیة الجامعة، العدد السابع والأربعون، الصفحات 65
ریدة دیب، و سلیمان مهنا. ( 2009 ). التخطیط من أجل التنمیة المستدامة. مجلة جامعة دمشق للعلوم الهندسیة،
- المجلد 25 ، العدد الأول، الصفحات 490
أفریل 2016 ). التسویق الأخضر إست ا رتیجیة لتبني - 7. عز الدین بوحبل، نور الدین بوالكور، وفادیة ماضي. ( 24
البعد البیئي في المؤسسة. مداخلة مقدمة ضمن الملتقى العلمي الدولي الثاني حول المؤسسة بین الضرورة الاقتصادیة
والتحدیات البیئیة (صفحة 6). جامعة جیجل.
ف ا رس أحمد الخرجي. ( 2007 ). الإدارة البیئیة ، ط 1. عمان ، الأردن: دار كنوز المعرفة العلمیة للنشر و التوزیع.
ملك حسین حوامدة. ( 2014 ). الإبعاد الاقتصادیة للمشاكل البیئة واثر التنمیة المستدامة. الأردن: دار دجلة.
. نادیة هیمة. (دیسمبر ، 2015 ). ضرورة تفعیل مؤشر أداء الحصة السوقیة في ظل الأسالیب الحدیثة للتسویق
(مقاربة نحو تبني التسویق البیئي وتحقیق تنمیة مستدامة). مجلة الاقتصاد الصناعي العدد 9 ، صفحة . 465
. نجم عبود نجم. ( 2008 ). البعد الأخضر للأعمال. عمان، الأردن: مؤسسة الو ا رق للأعمال.
. هدى عمارة. ( 2017 ). البیئة والتنمیة المستدامة تجربة الج ا زئر. مجلة البحوث والد ا رسات القانونیة والسیاسیة،
. العدد 12 ، صفحة 509
Gendron. (2006). le dévloppement durable comme compromis. Canada: Québec.