Quality Assessment of University Life in Higher Education Institutions during the Corona Pandemic from the University Family’s Point of View: Case Study of the University Center Abdelhafid Boussouf – Mila

Main Article Content

Benharkou Zayneb
Miloud Borni

Abstract

The current study sought to ascertain the level of satisfaction of university center members, Abdelhafid Boussouf with the quality of university life during the Corona pandemic. To achieve the study's objectives, the researchers used the National Quality Assurance Reference (CIAQES) to create the electronic questionnaire. Students, professors, administrative staff, and professional workers at the Abdelhafid Boussouf University Center made up the study population. The sample was made up of 275 people who were chosen at random, and the study yielded several results. The most important is that no one is completely satisfied with the quality of university life during the Corona pandemic. This is due to a lack of effective preparation for the university environment, as well as a lack of interest in the university lifestyle. The lack of a self-evaluation process, as well as the weakness of the information system for this field, are the most significant barriers to achieving a high quality of university life. 

Article Details

How to Cite
Zayneb, B., & Borni, M. (2023). Quality Assessment of University Life in Higher Education Institutions during the Corona Pandemic from the University Family’s Point of View: Case Study of the University Center Abdelhafid Boussouf – Mila. Finance and Business Economies Review, 6(3), 429–449. https://doi.org/10.58205/fber.v6i3.417
Section
Articles

References

Hussies, M., Rabee, A., & Qusay, s. j. (2021). The Role Of IT in Quality OF Higher Education Infrastructures an Exploratory Study in Administration and Economics college/ university of Mosul. مجلة تكريت للعلوم الإدارية والاقتصادية, 17(53), 486.

Ayse, E., & Baris , C. (2019). university life Quality and Impact Areas. Universal Journal of Educational Research, 1376.

çakiroglu, T. (2021). An Investigation of University Students Quality of life and exercise Awareness. International hournal of Education, 09(02), 60.

Gokhan, A. (2020, September 7). Analyzing Quality of University Life perceptions of the student of school of physical education and sports. journal of Educational issues, 6(2), 156.

Jennifer, M., Gary, p., leone, w., & Elleni, B. s. (2009). From Access to Success : An Integrated Approach to Quality Higher Education Informed by Social Inclusion Theory and Practice. Global Cities Research Institute, 125.

Parri, J. (2006). Quality in Higher Education. Vadyba : Management, 107.

Suleyman , s., sanay, s., duygu, y., & lzzet, k. (2019). Evaluation of body composition and Quality of life of university students. Asian journal of Education and Training, 05(03), 455.

Yahya Alfifi , N., & Mohammed Altuwayjiri, A. (2018). Quality Assurance Management and Improvement in the Admonistration of public Education Schools in Asir Province. مجلة كلية التربية الأساسية للعلوم التربوية والانسانية(39), 270

بن أحمد محمد العطاس عبد الله، جمل اليل محمد جعفر، و هشام محمد مخيمر. (2021). جودة الحياة الجامعية وعلاقتها بدافعية التعليم ومستوى الطموح لدى طلاب جامعة أم القرى. المجلة التربوية لكلية التربية بسوهاج، 6(91)، 2726.

جامعة حسيبة بن بوعلي الشلف. (s.d.). خلية ضمان الجودة، المرجعية الوطنية لضمان الجودة. Consulté le 02 02, 2022, sur Univ-chlef.dz

حسين مشطر. (2020). دراسة تقييمية لمؤشرات التعاون الدولي في المرجع الوطني لضمان الجودة في ميدان التكوين والبحث العلمي. مجلة الابتكار والتنمية الصناعية، 3(2)، 7.

سمير بن حسين. (01 03, 2015). تقييم خلايا ضمان الجودة في المساهمة في بناء وتطوير نظام ضمان جودة التعليم العالي في الجزائر. مجلة العلوم الإنسانية والاجتماعية(18)، 209.

صليحة رقاد. (2014). تطبيق نظام ضمان الجودة في مؤسسات التعليم العالي الجزائرية:آفاقه ومعوقاته:دراسة ميدانية بمؤسسات التعليم العالي للشرق الجزائري. رسالة مقدمة لنيل شهادة دكتوراه علوم في العلوم الاقتصادية، 72-73. سطيف، الجزائر: جامعة سطيف 2.

محمد حلمي خلف حمدان. (2018). قياس جودة الحياة لدى الأشخاص ذوي الإعاقة وتأثير بعض المتغيرات. الجيزة: دار يسطرون.

محمد نوري مظفر. (31 09, 2017). واقع تطبيق برامج ضمان جودة التعليم الجامعي -دراسة حالة لآراء عينة من الأكادميين والإداريين في جامعة دهوك. مجلة كركوك للعلوم الإدارية والاقتصادية، 7(2)، 178.

منظمة الصحة العالمية. (2022). مرض فيروس كورونا كوفيد-19. تاريخ الاسترداد 30 01, 2022، من https ://www.who.int /ar/emergencies

موقع بث مباشر. (s.d.). Consulté le 01 30, 2022, sur ثقافة ومجتمع، أزمة كورونا: https ://amps.dw.com

هدى ساكر، و جلال الدين بوعطيط. (09 10, 2021). سياسة التعليم الالكتروني عن بعد بالمؤسسات الجامعية كآلية لضمان سيرورة التعليم الجامعي في ظل جائحة كورونا (كوفيد19). مجلة علوم الأداء الرياضي، 03(02)، 43.

وزارة التعليم العالي والبحث العلمي. (2021). المرجع الوطني لضمان الجودة الداخلية في مؤسسات التعليم العالي CIAQES . منشورات, 2-41. الجزائر العاصمة.

Similar Articles

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.