إستراتجية الذكاء الإقتصادي لاستدامة المقاولاتية مع الإشارة لحالة الجزائر

Main Article Content

بلال كیموش

Abstract

As a result of developments and changes rapidly and the increasing emergence of new technologies in the economic environment that has led to the intensification of competition between economic institutions since the imposition of the vigilance and the exploitation of strategic information to ensure the survival and adapt to the activity environment, which prompted the need to work to embody the requirements for ensuring the success and sustainability, especially entrepreneurial including It contributes to the acquisition of value and competitive advantage that ensures whereby continuity and development in the field of activity, and here highlights the role of the so-called economic intelligence that contributes to building its strategy as one of the supporting elements for the success of entrepreneurship in the future. In Algeria, for the promotion of economic institutions and rehabilitation and to achieve sustainability, including entrepreneurial found sought to help them cope with the economic intelligence requirements, knowing that the intelligence economic and entrepreneurial in Algeria are still boys and from this paper came to know the extent of the contribution of economic intelligence in the continuity of entrepreneurial activity in Algeria review and reality each of them and try to highlight the importance of the adoption of this type of organization on economic intelligence in Algeria to allow continuity and face competition with other institutions, whether local or foreign ones. 

Article Details

How to Cite
كیموش ب. (2017). إستراتجية الذكاء الإقتصادي لاستدامة المقاولاتية مع الإشارة لحالة الجزائر. Finance and Business Economies Review, 1(2). https://doi.org/10.58205/fber.v2i3.1133
Section
Articles

References

ii Michel Hernandez, l’entrepreneuriat: approche théorique, Edition l’harmattan, Paris, 2001, P:13.

iii ريم لونيسي، المعو ات ايجتما ية للممارطة الم ا تية ن الجزائق رراطة حالة الملطةة الكبقا للآ ت السيا ية باتية، رسالة مقدمة ضمن متطلبات نيل شهادة الما ستر في

.333 ، علم الإ تما ، كلية العلو الإنسانية والإ تماعية، امعة فرحات عباس، سطيف، 3141

iv Raouf jaziri, Une Vision renouvelée des paradigmes de l’entrepreneurial : Vers noueux enjeux et nouveaux eléfits , Avril, Gafsa, Tunisie, P128.

v 2112 (، رسالة مقدمة ضمن متطلبات نيل شهادة الما ستر في العلو التسير، تخصص إدارة أعماال، كلية العلو - نادية دباح، رراطة ا ع الم ا تية ن الجزائق أ ا ها ) 2111

.33 ، الإقتصادية وعلو التسير، امعة الجزائر 2، الجزائر، 3144

Dunod, paris, 2004, P29. , EntrepreneuriatAlin Fayolle, vi

vii Nadim Ahmad, Richard G. Seymour, DEFINING ENTREPRENEURIAL ACTIVITY, from the site: :50. 2016à 10-01-, P:08, vue le:15http://www.oecd.org/dataoecd/2/62/39651330.pdf

viii أمنة زيان، ر ر رأس المال الب قي ن شختيار نوع الي ا الم ا تن- رراطة حالة لاة ب ار، ورقة بحث وقدمة ضمن فعاليات المؤتمر العلمي الدوي الول حول النظرة المستقبلية

.211- لمنشآت العمال في ضوء التطورات التكنولو ية، يومي 43 و 42 ديسمبر . 314 ، عمان، الردن، 227

ix Nicolas Moinet ,Petite histoire de l’intelligence économique : une innovation à la français, Paris, L’harmattan, 2010, p17.

x François JAKOBIAK, L’intelligence économique, Levier de compétitivité et d’innovation pour l’entreprise sur le site : www.lyon-ville-entrepreneuriat,org.