The Impact of Adopting Internal Marketing Concept and Procedures in Higher Education Institutions on the Performance of University Professor - From the Point of View of a Sample of Professors University -

Main Article Content

سمير براهيمي

Abstract

This study aimed to highlight the impact of adopting the concept and procedures of internal marketing on the performance of the university professor, and in order to achieve this goal the researcher prepared an electronic questionnaire and sent it to a sample of 385 university professor distributed inside seven colleges of economic, commercial and management sciences in universities: Chlef, El Ouedi, Khenchela, Skikda, Bordj Bou Arreridj, Djelfa, Oum El Bouaghi.


The study found: The existence of a statistically significant correlation between internal marketing and the performance of the university professor amounted to 0,368. The presence of a statistically significant effect of internal marketing on the performance of the university professor from the university professors’ point of view.

Article Details

How to Cite
براهيمي س. (2021). The Impact of Adopting Internal Marketing Concept and Procedures in Higher Education Institutions on the Performance of University Professor - From the Point of View of a Sample of Professors University -. Finance and Business Economies Review, 5(4), 2–21. Retrieved from https://jiamcs.centre-univ-mila.dz/index.php/fber/article/view/626
Section
Articles

References

Ahmed, P & Rafik, M., (2002) internal marketing –tools and concepts for customer-focused management, Butterworth Heinemann, Woburn.

Kotler, Ph., (2002), Marketing Management, Pearson Custom Publishing, Boston.

Bellaouaied, M & Gam, A., (2011) internal marketing as a new alternative for the service employees performance : an empirical study, Revue de communication et de marketing, France.

معراج، هواري وآخرون (2013). العلامة التجارية: الماهية والأهمية، دار كنوز المعرفة، عمّان.

المهيرات، عماد علي (2009). أثر التمكين على فاعلية المنظمة، دار جليس الزمان، عمّان.

الجنابي، عبد الرزاق شنين (2009). تقويم الأداء التدريسي لأعضاء هيئة التدريس في الجامعة وانعكاساته في جودة التعليم العالي، مؤتمر الجودة، الكوفة.

الفتلاوي، محمد كاظم (2020). أخلاقيات مهنة التدريس –دراسة في الوظيفة الرسالية للأستاذ الجامعي-، دار الكتب والوثائق، بغداد.

حسب الله، سيد والشامي أحمد محمد (2001). الموسوعة العربية لمصطلحات علوم المكتبات والمعلومات والحاسبات، المكتبة الأكاديمية، القاهرة.

حسن حميد، محمد عبد الله (2016). تطوير الأداء البحثي للجامعات في ضوء الإدارة بالقيم، دار غيداء، عمّان.