دور الذكاء التسویقي في إدارة التعلیم الإلكتروني

Main Article Content

لطيفة مهدي

Abstract

The aim of this study is to highlight the importance of marketing intelligence
and its system as a multi-mechanism technology that allows intelligent processing of
information in various fields thanks to its programs and expert systems. E-learning, like
other fields, And the use of flooring because of the quality of the presentation of the
scientific material continuously, in an attractive and interesting way to avoid travel and
high costs, and this is what we sought through the ground adopted at the level of the
University of continuous formation, which was accepted and admired by the constituents,
Guaranteed pre-upgrade configuration utility sector staff of the joint wires and wiring as
well as the interests of the General Directorate of the Civil Service and those of the
administration in charge of trade

Article Details

How to Cite
مهدي ل. (2018). دور الذكاء التسویقي في إدارة التعلیم الإلكتروني. Finance and Business Economies Review, 2(3), 149–167. https://doi.org/10.58205/fber.v2i3.733
Section
Articles

References

-1حسين الطائي و تيسير محمد العجرمة .). (2010الإدارة بالذكاءات( .ا .الأولى )., Édعمان-الأردن :دار وائل للنشر.

-2ز.هير محمد .). (2012التسويق الإلكتروني مدخل لتحقيق الميزةالتنافسية في ظل إقتصاد المعرفة.. 08

-3سمير .). (2009التسويق الإلكتروني .الاردن :دار المسيرة للنشر والتوزيع و الطباعةأ.مهدي لطیفة، دور الذكاء التسویقي في إدارة التعلیم الإلكتروني

-4طالب و أخرون .). (2009نظام الاستخبارات التسويقية، .عمان/الأردن :الطبعة الأولى.

-5عبد السلام أبو قحف .). (1996أساسيات التسويق .(édالطبعة الإولى .)مصر :مكتبةالإشعاع

-6إبن حبتور .). (1999نظرية الإدارة العامة في الدول العربية الإسلامية .مجلة الإدارة و الإقتصاد ., 301

-7العمر، رضوان المحمود .). (2005مبادئ التسويق( .ا .الثانية )., Édعمان/الأردن :دار وائل للنشر.

-8حسن ,ع .ا .). (2006الذكاء بين الأحادية و التعدد .القاهرة :دار اتيراك للطباعة و النشر و التوزيع.

-9حسين أبو ريشة .). (2006الدافعية و الذكاء العاطفي( .ا .الأولى )., Édدار الفكر سوق الحجيرة ساحة الجامع.

-10حسين الطائي و تيسير محمد العجرمة .). (2010الإدارة بالذكاءات( .ا .الأولى )., Édعمان-الأردن :دار وائل للنشر.

رسائل و أطروحات

-علمي ,ل .). (2006لزهر، علمي، 2006أهمية نظام المعلومات التسويقية في اتخاذ القرارات، رسالة ماجستير منشورة،

جامعة بن يوسف بن خدة ، كلية العلوم الإقتصادية و علوم التسيير، الجزائر، .)(www.aleppoeconomics.com

Récupéré sur (www.aleppoeconomics.com).

-فراحتية، العيد .). (2006رسالة ماجستير منشورة، كلية العلوم الاقتصادية وعلوم .دور نظم المعلومات التسويقية في تخطيط

النشاط التسويقي والرقابة عليه .الجزائر ,الجزائر ,المسيلة :شركة المطاحن الحضنة بالمسيلة و الشركة الجزائرية للألمنيوم

Similar Articles

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.