فعالية الحملات الإعلامية في تنمية الثقافة المقاولاتية لدى الطالب الجامعي - د ا رسة ميدانية على عينة من طلبة جامعة 80 ماي 5491 قالمة –

Main Article Content

صليحة غلاب

Abstract

The concept of entrepreneurial culture considered as science stream that logically imposes the interactivity of academic researches with the developments of its complex setting in composition and practice. As far as, the debate about the entrepreneurial culture from the socio-santhropological sight no longer tend to refer only to the social culture in all economic and social institutions - albeit its necessary - but the first intent is an entrepreneurial culture as a product of social entity which is interacted within the entrepreneurship as it is distinct organization that imposes its relative independence from the surrounding circumference. In addition to the need to adopt an appropriate strategy to support the entrepreneurial thoughts and aims to instill the spirit of entrepreneurship at young people especially students, and therefore should design an intensive information campaigns to support the entrepreneurial culture and educating about its importance in the creation of their own, what made us shed more light on the subject.

Article Details

How to Cite
غلاب ص. (2017). فعالية الحملات الإعلامية في تنمية الثقافة المقاولاتية لدى الطالب الجامعي - د ا رسة ميدانية على عينة من طلبة جامعة 80 ماي 5491 قالمة –. Finance and Business Economies Review, 1(2). https://doi.org/10.58205/fber.v1i2.1490
Section
Articles

References

i العرربي تيقراوي، دور حاضنات الأعمال في بناء القدرة التنافسية في الموسسات الصويرة والمتوسطة كنمو للمقاولاتية، مداخلرة ضرمن الملتقرى

. 8 أفريل 2151 ، جامعة محمد خيضر بسكرة، الجزائر، ص 4 - الدولي حول: المقاولاتية: التكوين وفرص العمل 8

ii بوشنافة أحمد وآخرون، متطلبات تأهيل وتفعيل إدارة الموسسات الصويرة في الجزائر، مداخلة ضمن الملتقى الدولي حول: متطلبات تأهيل المؤسسرات

. 58 أفريل 2118 ، جامعة حسيبة بن بوعلي بالشلف، الجزائر، ص 3 - الصغيرة والمتوسطة في الدول العربية يومي: 52

iiiÉric Michael La violette et Christophe Loue : les compétences entrepreneuriales, le 8èmecongrés international Francophone (Cife PME) : l'internationalisation des PME et ses conséquences sur les stratégies entrepreneuriales, Suisse : Haute école de gestion Frigourg, 25-27 Octobre2006, p4.

iv Alain Fayolle, Introduction à l’entrepreneuriat, Dunod, Paris, 2005, pp 12-13.

v بدراوي سرفيان، ثقافرة المقاولرة لردى الشرباب الجزائرري المقراول دراسرة ميدانيرة بولايرة - تلمسران، أطروحرة دكتروراه، جامعرة أبي بكرر بلقايرد تلمسران، 2159

. 2151 ، ص 82

.. 8 فؤاده عبد المنعم، التسويق الاجتماعي و التخطيط للحملات الإعلامية، ط 5، القاهرة، عالم الكتب، 2112 ، ص. 512

الحملات الإعلامية، topic-http://student.ibda3.org/t272. .2152/3/5

مهند العزاوي، ,http://www.asharqalarabi.org.uk .2158/55/51

علي برغوت، تصميم الإعلان، ط. 5، جمعية الأقصى كلية الإعلام، غزة، 2111 ، ص. 51 .

. 51 زكريا بن الصغير، الحملات الانتخابية مفهومها وسائلها و أساليبها، دار الخلدونية، الجزائر ، 2119 ، ص. 11

. 55 نفس المرجع، ص . 12

. 2112 ، ص. 525 ، 52 مصطفى حميد كاظم الطائي، الفنون الإ اعية و التلفزيونية و فلسفة الإقناع، ط. 5

xiii السيد بهنيسي، ابتكار الأفكار الإعلانية، ط 5 ، عالم الكتب، القاهرة، 2112 ، ص. 595 .

xiv محمد الأمين، الحملات الإعلامية، ,http://www.s7aby.com/sitemap/index.php/t-70521.html .2152/2/19

xv توفيرق خرذري، عمراري علري، المقاولاتيرة كحرل لمشركلة البطالرة لخريجري الجامعرة : دراسرة حالرة لطلبرة جامعرة باتنرة،

,https://polldaddy.com/s/B022FE2B18C205C5 2152./2/59

html .2152/2/19