E-Learning as An Assistant Alternative to Teaching in Algerian Universities in the Time of the Covid-19 Pandemic

Main Article Content

صونية بوزاهر

Abstract

The development of information and communication technology has led to a trend towards a new form of education represented in e-learning, which is considered a new method of learning based on virtual reality and an alternative or auxiliary means to enable it to complement the established programs in teaching, especially in the time of the Covid-19 pandemic, as all educational institutions in developed countries have started using e-learning before the pandemic and at a high rate in its time, and the University of Algeria is among the institutions that have adopted it as an alternative and complementary option for physical education since March 12, 2020 to the present day this..


The aim of the research is: to Learn about the new method of education based on virtual reality, and how to benefit from it in the Algerian university in teaching as an alternative or auxiliary means to enable it to complement the established programs in teaching, especially in the time of the Covid-19 pandemic..


 The result is:  the need to draw future visions for the philosophy of education related to the employment of information and communication technology and its uses in all areas of the education system in general and in universities, especially in the time of the Covid 19 pandemic.

Article Details

How to Cite
بوزاهر ص. (2021). E-Learning as An Assistant Alternative to Teaching in Algerian Universities in the Time of the Covid-19 Pandemic. Finance and Business Economies Review, 5(4), 132–149. https://doi.org/10.58205/fber.v5i4.687
Section
Articles

References

،(2020)، نظرية التعليم الإلكتروني، تاريخ الاسترداد 25 أفريل2020، من http://www.elearning4id.com

أحمد قنديل،(2006)، التدريس بالتكنولوجيا الحديثة، القاهرة: عالم الكتب.

أسامة دموش و أخرون، (2021)، التعليم عن بعد في ظل جائحة كوفيذ 19، ألمانيا: المركز الديمقراطي للدراسات الاستراتيجية والسياسية والاقتصادية.

الجامعة الافتراصية الدولية في المملكة المتحدة، (بلا تاريخ)، الصفحة الرئيسية، تاريخ الاسترداد 17 جويلية 2020، من الجامعة الافتراصية الدولية في المملكة المتحدة: http://abahe.uk

خصر مصباح الطيطي، (2008)، التجارة الإلكترونية والأعمال الإلكترونية: من منظور تقني ونجاري وإداري، عمان: دار حامد.

خضر الدرة، (2020)، syria-news، تاريخ الاسترداد 2 أفريل، 2020، من http://www.syria-news.com.

سلمى بشاري، (2020)، تطوير الرقمنة في الجزائر كآلية لمرحلة ما بعد جائحة كورونا، Les cahiers du cread، العدد 3 ، مجلد 36.

عامر ابراهيم القنديلي، ابمان فاضل السامراتي، (2002)، تكنولوجيا المعلومات وتطبيقاتها، عمان: دار الوراق.

عمر بوسكرة ، و سليمة عبد السلام، (2021)، واقع التعليم الجامعي في الجزائر في ظل جائحة كورونا، مجلة الرصد لدراسات العلوم الاجتماعية، العدد 1، المجلد1.

عيسى ميمون، و مروان جوبر، ( أكتوبر 2021)، قراءة في آليات تعامل الجامعة الجزائرية مع تبعيات جائحة كورونة(اجراءات وحلول)، مجلة العلوم الأداء الرياضي، مجلد3، العدد (الخاص 2).

محمد عبد حسين الطائي. (2010). التجارة الالكتر ونية: المستقبل الواعد للأجيال القادمة. عمان: دار الثقافة.

محمد محمد الهادي، (2005)، التعليم الإلكتروني على شبكة الانترنت، مصر: دار مصرية اللبنانية.

محمود حسين الوادي، بلال محمود الوادي، (2010)، المعرفة والادارة الإلكترونية وتطبيقاتها المعاصرة، عمان: دار الصفاء.

مصطفى يوسف الكافي، (2009)، التعليم الإلكتروني في عصر اقتصاد المعرفة، سوريا: مؤسسة رسلان للنشر والتوزيع.

نبيلة خبرارة، (مارس 2021)، تحديات التعليم عن بعد بالجامعى الجزائرية في ظل الازمة الوبائية(كوفيد19)، مجلة العلوم القانونية والاجتماعية، العدد 1، المجلد 6.