Green Marketing as a Strategic Choice To Sustain The Competitiveness of The Algerian Economic Establishment (Case Study of Naftal Algeria - GPL Branch)

Main Article Content

Soufyane Benabdelaziz
Lakhdar Idouli
Samir Benabdelaziz

Abstract

It has been linked to the concept of green marketing is closely linked to the concept of social responsibility
for marketing, and the most important factor contributing to the dissemination of the evolution of this
concept, is to increase environmental awareness and concern for the environment, either by the community
or business organizations that found itself obliged to concern for the environment, especially in light of the
current economic challenges and requirements of integration into the world economic system.
Therefore, this study seeks to identify what green marketing, its importance, its dimensions, as well as
the elements of marketing mix in green dammed the theoretical side in westerns applied to highlight the
reality of green marketing in the institution naftal Algeria's farewell to the findings and recommendations
are important.

Article Details

How to Cite
Benabdelaziz, S., Idouli, L., & Benabdelaziz, S. (2019). Green Marketing as a Strategic Choice To Sustain The Competitiveness of The Algerian Economic Establishment (Case Study of Naftal Algeria - GPL Branch). Finance and Business Economies Review, 3(2), 309–323. Retrieved from https://jiamcs.centre-univ-mila.dz/index.php/fber/article/view/715
Section
Articles

References

فرحان. علاء وآخرون، ( 2010 )، فلسفة التسویق الأخضر، دار صفاء للنشر والتوزیع الطبعة الأولى -عمان-

الأردن.

البكري. ثامر، و ن ا زر. أحمدالنوري، ( 2007 )، التسویق الأخضر، دار الیازوري للنشر والتوزیع، الطبعة

العربیة.عمان- الأردن.

بكري. محمد عبد العلیم، (دون سنة نشر)، التسویق الأخضر، كلیة التجارة، قسم إدارة الأعمال، القاهرة، جامعة بنها.

صالحي. سمیرة، (نوفمبر 2011 )، التسویق الأخضر: بین الأداء التسویقي والأداء البیئي للمؤسسات الإقتصادیة،

جامعة ورقلة، الج ا زئر، الملتقى الدولي الثاني حول الأداء المتمیز للمنظمات و الحكومات، الطبعة الثانیة: نمو

المؤسسات و الاقتصادیات بین تحقیق الأداء المالي و تحدیات الأداء البیئي، المنعقد بجامعة ورقلة (الج ا زئر).

قریشي. حلیمة السعدیة وشهلة. قدري، (نوفمبر 2011 )، التسویق الأخضر كاتجاه حدیث لمنظمات الأعمال في

تحقیق التنمیة المستدامة، جامعة ورقلة، الج ا زئر، الملتقى الدولي الثاني حول الأداء المتمیز للمنظمات والحكومات،

الطبعة الثانیة :نمو المؤسسات والاقتصادیات بین تحقیق الأداء المالي و تحدیات الأداء البیئي، المنعقد بجامعة ورقلة

(الج ا زئر).

الصمادي. سامي، (جوان 2006 )، التسویق الأخضر: المعیقات في المنطقة العربیة، المنظمة العربیة للتنمیة

الإداریة، الملتقى العربي الخامس في التسویق الأخضر، بیروت.

تقریر و ا زرة الطاقة والمناجم ( 2009 ) ,مجلة نفطال العدد الخاص.

6 الم ا رجع باللغة الأجنبیة:

Robert Dahlstrom(2011), Green Marketing Management, South-Western Cengage Learning,

Boulevard

Mason, OH 45040 USA, 1st edition.

Susan Merilainen and others(2000), article about MANAGEMENT AND GREEN

MARKETING, John Wiley & Sons, Ltd and ERP Environment, Accepted 26 January 2000,

Business Strategy and the Environment Volume 9 issue 3 2000, Helsinki School of Economics and

Business Administration, Finland.

Naftal News.(2009) Numéro special – avril.

Publication Naftal, (2010).Branche GPL,Bulletin d’information