The impact of service quality on customer satisfaction The case study of urban transport services in Mila city

Main Article Content

charafe agoun

Abstract

This study aims to determine the impact of the urban transport services
quality through its dimensions: " service offering, ease of access,
information, appointments (duration), customer care, welfare (comfort),
security.", On customer satisfaction. The study found a significant impact
of the urban transport services quality on customer satisfaction, and the
presence of significant effect for only three dimensions: security, service
offering, appointments (duration), on customer satisfaction

Article Details

How to Cite
agoun, charafe. (2016). The impact of service quality on customer satisfaction The case study of urban transport services in Mila city. Milev Journal of Research and Studies, 2(1), 87–112. https://doi.org/10.58205/mjrs.v2i1.1172
Section
Articles

References

مأمون سلیمان الد ا ردكة، إدارة الجودة الشاملة وخدمة العملاء ،ط 1، دار صفاء للنشر والتوزیع،

. عمان، 2008 ،ص، 16

عواطف إب ا رهیم الحداد، إدارة الجودة الشاملة، ط 1، دار الفكر العربي، عمان، 2009 ، ص،

. 13

Daniel Duret, M. Pillet, Qualité en production de l’ISO 9000 aux outils

de la qualité , 3eme Ed, édition d’organisation, paris, 2000, p, 17.

رعد عبد الله الطائي، عیسى قدادة، إدارة الجودة الشاملة، دار الیاز و ري للنشر والتوزیع، عمان،

. 2008 ، ص، 29

Brilman Jean, les meilleurs pratiques du management , au coeur de la

performance, 3ème édition, édition d’organisation, Paris, 2001, P, 91.

بدیسي فهیمة، تفعیل مدخل النظم لتحقیق الجودة الشاملة ، أطروحة دكتو ا ره علوم التسییر،

. جامعة منتوري قسنطینة، 2006 ، ص، 82

Bertraud Louapre, La qualité S’il vous Plait, 2ème Ed, Edition

d’organisation, Paris, 1993, P, 24.

B. Philip. Crosby ; La qualité c’est Gratuit, L’art et Manière d’obtenir La

Qualité, Ed Economica, Paris, 1986, P, 19.

Kotler. P et Dubois. Marketing Management, Pupil union, paris, 11eme

édition 2003, P 462.

ردنیة عثمان، محمود جاسم الصمیدعي، التسویق المصرفي: مدخل است ا رتیجي، دار المناهج

. للتوزیع والنشر، عمان، 2001 ، ص: 19

Christaine Dumolin, et jean-paul, Entreprise de services , éditions

d’organisation, paris, 2eme édition, 1998, P 20

أسعد حامد أورمان، أبي سعد الدیوهجي، التسویق السیاحي والفندقي، دار الحامد للنشر

. والتوزیع، عمان، 2000 ، ص: 4

Jean lapeyre, grantir de service, éditions d’organisation, paris, 1998, p

تیسیر العجارمة، التسویق المصرفي ، دار الحامد للنشر والتوزیع ،الطبعة الأولى، عمان،

. 2005 ، ص،