The Impact of Creative Marketing on the Competitive Advantage of ServiceEnterprises: Applied to the Islamic Insurance Company (Khartoum State) in the period (2010-2020)

Main Article Content

TahirAhmed Mouhamed ali
Nisrin Moussa ahmed mouhamed

Abstract

The study aimed to find out the effect of creative marketing on the competitive advantage in service organizations. The study found many results, the most important of which are: The company relies on information technology in providing its services to clients, and the positive impact of creative marketing on competitive advantage. Evaluate its services after they are delivered to customers to gauge their satisfaction.


 

Article Details

How to Cite
Mouhamed ali, T., & Moussa ahmed mouhamed, N. (2021). The Impact of Creative Marketing on the Competitive Advantage of ServiceEnterprises: Applied to the Islamic Insurance Company (Khartoum State) in the period (2010-2020). Milev Journal of Research and Studies, 7(1), 224–239. https://doi.org/10.58205/mjrs.v7i1.629
Section
Articles

References

البكري،ثامر(2015م)، قضايا معاصرة في التسويق، الطبعة الأولى، دار حامد للنشر والتوزيع، عمان، الاردن.

الزغبي،حسن علي(2005م)، نظم المعلومات الاستراتيجية مدخل استراتيجي، دار وائل للنشر والتوزيع، عمان.

محمد،العباس(2015م)، الميزة التنافسية، دار المريخ للنشر،الرياض.

سالدر،فيليب(2008م) ترجمة علا احمد إصلاح، الإدارة الاستراتيجية، مجموعة النيل العربية للنشر، القاهرة.

احمد،محمد علي(2006م)، التسويق الابتكاري، دار وائل للنشر، عمان، الاردن.

جاسم،محمود، وعثمان، ردينة(2014م)، تسويق الخدمات، الطبعة الثانية،دار المسيرة للنشر والتوزيع، عمان.

منير،نوري(2016م)، ادارة العلاقة مع الزبائن، دار المعرفة للنشر، عمان، الاردن.

صابر، فاطمة عوض؛ خفاجة، ميرفت علي (2002)أسس ومبادئ البحث العلمي، مطبعة الإشعاع الفنية الإسكندرية.

عبد الفتاح، عز(1981م)، مقدمة في الإحصاء الوصفي والاستدلالي باستخدام SPSS، دارالنهضة العربية, القاهرة.

الأطروحات:

حسن،أحمد ابراهيم سعيد(2017م)، اثر ممارسات إدارة الجودة الشاملة في تحقيق الميزة التنافسية : دراسة ميدانية في شركات الأدوية الأردنية حسب حجم الشركات، رسالة ماجستير، جامعة الشرق الاوسط، الاردن

المقالات:

سالم،محمد زيدان، والعجرمي، عبير،واحمد، نهيل، والغماري، وسام(2011م)، دور الابداع التسويقي والتكنولوجيا في تحقيق الميزة التنافسية للبنوك العاملة في محافظات غزة حسب وجهة نظر العملاء، مجلة جامعة الازهر بغزة، سلسلة العلوم الانسانية،المجلد13، العدد2،ص107-138. http://www.alazhar.edu.ps/journal/detailsr.asp?seqq1=1786

بوطلاعة،محمد، وبن دربيش، نعمة(2017م)، متطلبات تجسيد التسويق الابتكاري ودوره في تعزيز الميزة التنافسية . مجلة التنميةالاقتصادية، جامعة الشهيد لحمه لخضر، المجلد رقم 3 : العدد 5، الجزائر.https://www.asjp.cerist.dz/en/article/60799

طهار،ناصر،وفلاق، محمد(2020م)، التسويق الإبداعي كمدخل لتحسين تنافسية العلامة التجارية من منظور الصورة المدركة: دراسة حالةالعلامة التجارية "أوريدو"، مجلة العلوم الاجتماعية والانسانية، جامعة باتنة1، المجلد21، العدد1، ص569-590. https://www.asjp.cerist.dz/en/article/122068

هواري،معراج(2011م)، التسويق بالعلاقات واثره في تحقيق استراتيجيات الميزة التنافسبية دراسة تحليلية في شركة افري للمشروبات الغازية، مجلة الاصلاحات الاقتصادية والاندماج في الاقتصاد العالمي، المجلد6-العدد11-ص 111-129.

https://www.asjp.cerist.dz/en/article/48601

بنين،عبد الرحمن، وقاشي،خالد (2012م)، ابعاد التسويق بالعلاقات وأثرها على تحقيق الميزة التنافسية للمؤسسة -دراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر "فرع ولاية الوادي"-،أبعاد إقتصادية،المجلد4، العدد،1ص 120-151

https://www.asjp.cerist.dz/en/article/58748