The green price and its effect on the purchasing decision of the final consumer

Main Article Content

Iliass Chahid
Okba Abdlaoui
Abdnaim Dafrour

Abstract

With the increasing environmental awareness of many
consumers and increasing the activity of consumer movements and the
emergence of green consumers, consumers become the focus of the
development of green products, as the marketer begins to identify the
needs and desires of consumers, and then devises strategies to meet these
needs best to achieve the objectives of the institution, It is necessary to
study the behavior of consumers towards green products, The price and
decisions related to determining the role of pricing and its objectives, and determining the appropriate price policy of the most difficult decisions facing marketing men, because it must take into account the consumer on the one hand, and on the other achieve the objectives of the institution in integration with the rest of the elements of the marketing mix, This study analyzes green consumer behavior and its impact on green prices, and concludes that the green consumer is an environmentally friendly consumer and is willing to pay extra value for green products.

Article Details

How to Cite
Chahid, I., Abdlaoui, O., & Dafrour, A. (2017). The green price and its effect on the purchasing decision of the final consumer. Milev Journal of Research and Studies, 3(1). https://doi.org/10.58205/mjrs.v3i1.507
Section
Articles

References

for Advertising, Journal of Business Research, Volume 36, N°3, July 1996,

P117.

Julie Mirande, Jérôme Raffin, le Marketing écologique, Magazines de

stratégies, الموقع الإلكتروني: , 2009

www.juliemirande.com/wpcontent/doc/lemarketing_écologique, vue le

/03/2013.

مصطفى جعفر، عیسى حسن العیسى، التسویق البیئي ودور المسؤولیة الاجتماعیة لمنظمات

، الأعمال اتجاه المستهلك الع ا رقي، مجلة الد ا رسات المحاسبیة والمالیة، المجلد السابع، العدد 119

. جامعة بغداد، 2012 ، ص 28Prem Shamdasani and others, Exploring Green Consumers In An Oriental

culture-Role Of Personal And Marketig Mix Factors, Advances in

Consumer Research, volume 20, p489.

. 5 ثامر البكري، أحمد ن ا زر النوري، مرجع سبق ذكره، ص 102

Dominique Marguerat, Ghislaine Cestre, Le Consommateur vert- Attitude

et comportement, Working paper N°0211, Ecole des Hautes Etude

الموقع الإلكتروني: Commerciales, Université de Lausanne, France, 2003, p5.

www.vlerick.be/research/workingpapers/vlgms. vue le 04/09/2013.

Booi Chen Tan, Peik Foong yeap, What Drives Green Restaurant

Patronage Intention, International Journal of Business and Management,

Volume 7, N°2, January 2012, p216.

. 8 ثامر البكري، أحمد ن ا زر النوري، مرجع سبق ذكره، ص 103

Luz Suplico T, Impact of Green Marketing on the Students Purchase

Decision, Journal of International Business Research, Volume 8, Issue 2,

, P73.

Jurate Banyte and others, Investigation of Green Consumer Profile- A

case of Lithuanian market of Eco-friendly food products. Economics and

Management Magazine, Volume 15, 2010, p377.

Jurate Banyte and others, op-cit, p378.

. 12 أمین عبد العزیز حسن، مرجع سبق ذكره، ص 109

، 13 عبد الرحیم محمد عبد الله، التسویق المعاصر، مطبعة جامعة القاهرة، القاهرة، 1988

. ص 240

، 14 بیان هاني حرب، مبادئ التسویق، الطبعة الأولى، دار الو ا رثة للنشر، عمان، الأردن، 1999

. ص 162

محمد إب ا رهیم عبیدات، أساسیات التسعیر في التسویق المعاصر، دار المسیرة للنشر، عمان،

. الأردن، 2004 ، ص 19

محمد حافظ حجازي، التسویق، الطبعة الأولى، دار الوفاء للطباعة والنشر، الإسكندریة،

. 2005 ، ص 131

. 17 محمد إب ا رهیم عبیدات، أساسیات التسعیر في التسویق المعاصر، ص 18

ن ا زر عبد المجید الب ا روي، أحمد محمد فهمي البرزنجي، است ا رتیجیات التسویق – المفاهیم،

. الأسس ، الوظائف- ، الطبعة الأولى، دار وائل للنشر والتوزیع، عمان، 2004 ، ص 187

ثامر البكري، است ا رتیجیات التسویق، الطبعة الأولى، جهینة للنشر والتوزیع، عمان، الأردن،

. 2007 ، ص 377

Philip Kolter et autres , Op-cit , P 497 .

. 21 أمین عبد العزیز حسن، مرجع سبق ذكره، ص 2222 ثامر البكري، است ا رتیجیات التسویق، ص 378

. 23 حمید الطائي و آخرون ، مرجع سبق ذكره ، ص 238

. 24 ثامر البكري، است ا رتیجیات التسویق، ص 379

Philip Kotler et autres, Op-cit , P 503.

. 26 محمد إب ا رهیم عبیدات ، أساسیات التسعیر في التسویق المعاصر ، ص 39

. 27 ثامر البكري، است ا رتیجیات التسویق، ص 381

P.Thulasimani, Green Product and Green Marketing, International

Journal of Research in Finance and Marketing, Volume 2, N°2, February

, p450.

Rashad Yazdanifrad, Igbazua Erdoo Mercy, The impact of Green

Marketing on Customer satisfaction and Environmental safety,

International Conference on Computer Communication and Management,

Volume 5, Singapore, 2011, p 638.

Kamal K.Pandey, P.B.Singh, Green Marketing : Policies and Practices

for Sustainable Development, Integrale Review of Journal of Management,

Volume 5, N°1, June 2012, p26.

. 31 سمیرة صالحي، مرجع سبق ذكره، ص 416

. 32 محمد بكري عبد العلیم، مرجع سبق ذكره، ص 239

. 33 إسكندر عثمان، مرجع سبق ذكره، ص 111

. 34 محمد حافظ حجازي، مرجع سبق ذكره، ص 132

www. Eskandarany .org/bbg/ P 39, vue le 24/07/2011.

. 36 محمد حافظ حجازي ، مرجع سبق ذكره ، ص 143

Agnés Walser- Luchese, les phénomènes perceptuels du prix , Revue

Française du Marketing, N°170,1998, P7.

. 38 علي الجیاشي، التسعیر - مدخل تسویقي-، مكتبة ال ا رتب العلمیة، عمان ، 2002 ، ص 10

Agnés Walser- Luchese ,op-cit,P11.

Abdel Majid Amine, Le comportement du consommateur face aux

variables d'action Marketing, édition Management, France, 1999, P136.

Ibid, p136.

. 42 محمد بكري عبد العلیم، مرجع سبق ذكره، ص 244

ستیفن سمیث، الاقتصاد البیئي: مقدمة قصیرة جدا، ترجمة إنجي بنداري، الطبعة الأولى،

. مؤسسة هنداوي للتعلیم والثقافة، القاهرة، مصر، 2014 ، ص