واقع التعلیم المقاولاتي في الجزائر- الإنجازا ت والطموحات
Main Article Content
Abstract
The main challenge facing the construction industry is to develop models and theories of its own, Based on the principles and foundations borrowed from other social sciences such as psychology, economics, marketing, strategic management, anthropology,
history and finance. After the emergence of the knowledge economy, Urging countries to pay attention to construction education especially in universities, training institutes and others. As it represents an important role in the preparation of individuals well through their courses. On the grounds that the exposure to courses in entrepreneurship and creativity is likely to lead greatly to the recruitment of people in professional stations at any point in the future. They create some interest in starting a business. At present, entrepreneurship education has received considerable attention from academic and economic communities across the world. Business education has become more important anywhere in the world. Because it creates the necessity to start, revive and develop business
Article Details
References
العربي تيقأوي،دور حاضنات الأعمال في بناء القدرة التنافسية في المؤسسات الصغيرة والمتوسطة كنموذجللمقاولاتية، مداخلة ضمن الملتقى
الدولي حول:المقاولاتيةالتكوين وفرص العمل6-8أفريل2010، جامعة محمد خيضربسكرة، الجزائر، ص9.
-بوشنافة أحمد وآخرون،متطلبات تأهيل وتفعيل إدارة المؤسسات الصغيرة في الجزائر، مداخلة ضمن الملتقى الدولي حول:متطلبات تأهيل
المؤسسات الصغيرة والمتوسطة في الدول العربية يومي:17-18أفريل2006، جامعة حسيبة بن بوعلي بالشلف، الجزائر،ص3.
- Eric Michael Laviolette et Christophe Loue : les compétences entrepreneuriales, le 8èmecongrés international
Francophone (Cife PME) : l'internationalisation des PME et ses conséquences sur les stratégies
entrepreneuriales, Suisse : Haute école de gestion Frigourg, 25-27 Octobre2006, p4.
-خذريتوفيق، حسينبنالطاهر،المقاولةكخيارفعاللنجاحالمؤسساتالصغيرةوالمتوسطةالجزائرية-المساراتوالمحددات-، مداخلة ضمن
الملتقى الدولي حول:واقعوآفاقالنظامالمحاسبيالماليفيالمؤسساتالصغيرةوالمتوسطةفيالجزائر يومي05-06/05/2013، جامعةالوادي،
الجزائر، ص05.
-صندرةصايبي،صيرورةإنشاءالمؤسسة،أساليبالمرافقة،دارالمقاولة،قسنطينة،2008-2009، ص06-07.
-اليمين فالتة، لطيفة برني،البرامج التكوينية جورها في تعزيز روح المقاولاتية، الملتقى الدولي المقاولاتية_التكوين وفرص الأعمال_، جامعة
بسكرة، أفريل2010، ص ص:8-9.
-اليمين فالتة، لطيفة برني، المرجع نفسه، ص ص9-10.
-اليونسكوومنظمةالعملالدولية،نحوثقافةللريادةفيالقرنالواحدوالعشرين:تحفيزالروحالرياديةمنخلالالتعليمللريادةفيالمدارس
الثانوية،2010،ص21.
- http://en.wikipedia.org/wiki/Entrepreneurship_education،(10/02/2017).
- http : //www.oecd.org/regional/leed/43202553.pdf, (10/02/2017).
-اليونسكو،التعليمللريادةفيالدولالعربية،مسودةنيسان2010،ص09،متاحةعلىالرابط:
-02-(10www.unesco.org/.../EPE_Component_One_Arabic_14_May_2010.pdf
- Hadj Slimane Hind, Bendiabdellah Abdeslam, L’enseignement de l’entrepreneuriat : pour un meilleur
développement de l’esprit entrepreneurial chez les étudiants, Premières journées scientifiques internationales sur
l’entreprenariat :entreprenariat : Formation et Opportunités d’affaires, université de Biskra, Avril 2010, p 05.
-اليونسكو،التعليمللريادةفيالدولالعربية،مرجعسبقذكره،ص09