Factors Affecting International Price Policy in Algerian Small and Medium-Sized Exporting Companies

Main Article Content

فارس ركيمة
عمر لعبني

Abstract

We have tried, through this study, to shed light on the impact of different elements of the international marketing environment on the implementation of pricing strategies in small and medium-sized Algerian companies that have an export activity.


In order to better understand the different dimensions of the study, the statistical program Spss version 22 was used to determine how the independent variable affects the dependent variable.


This research concluded with a set of results, the most important of which is the presence of a low impact, with statistical significance, of the elements of the marketing environment on the price policy of small and medium-sized exporting companies.


Based on the above, a set of recommendations has been proposed, most of which affirm the need to place greater emphasis on studying and analyzing the elements of the international marketing environment in order to achieve a successful pricing policy.

Article Details

How to Cite
ركيمة ف., & لعبني ع. (2021). Factors Affecting International Price Policy in Algerian Small and Medium-Sized Exporting Companies. Finance and Business Economies Review, 5(4), 171–193. https://doi.org/10.58205/fber.v5i4.699
Section
Articles

References

- Eliane karsaklian, marketing international, éditions eyrolles, Paris, France, 2007.

- CHARLES CROUE, Marketing international, 2eme ed, De Boeck université, Bruxelles, 1994.

- Corinne Pasco-Berho, Marketing International, 4 ème édition, Editions Dunod , Paris, 2002.

- Ulrike mayrhofer, marketing international ,economica, 2004.

- محمد ابراهيم عبيدات، إستراتيجية التسويق مدخل سلوكي، الطبعة الثالثة، دار وائل للنشر، عمان، الأردن، 2002.

- محمد عبيدات، أساسيات التسعير في التسويق المعاصر، الطبعة الأولى، دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة، عمان، الأردن، 2004.

- محمد عبيدات، المرجع نفسه.

- رضوان محمد العمر، مبادئ التسويق، الطبعة الثانية، دار وائل للنشر والتوزيع، الأردن، عمان، 2005.

- عمرو خير الدين ، التسويق الدولي ، دار الكتب، مصر، 1996.

- يحيى عيد ، بحوث التسويق والتصدير ، الطبعة الأولى ، دار المعرفة ، مصر ،1996.

- عصام الدين أمين أبو علفة، التسويق الدولي، الطبعة الأولى، مؤسسة طيبة للنشر والتوزيع، القاهرة ، مصر، 200 .

- جون تاون سيند، كتيب جيب المدير، الطبعة الثالثة، مكتبة جرير، ص62.