Advertising Innovation across social networks - a study of foreign and national ads -
Main Article Content
Abstract
This study dealt with one of the most important topics of marketing, namely
advertising innovation through social networks, on the grounds that this method
of advertising is important for innovative institutions that seek to introduce its
products and services, and access to the largest domestic and international
market segments, relying on various means of communication especially those
related to modern technology, and given access to larger market segments
through social networks which are attracting millions of users, most institutions
have considered its use to advertise catalog in accordance with the
technological innovative ways, we have dealt in our paper with the induction of
the reality of the marketing advertising for some institutions, to reach at the end
to the conclusion that access to a significant market sectors through this kind of
advertising, in addition to the benefit from the cost savings compared to the
traditional advertising style.
Article Details
References
https://www.bluetd.com/ar/social-media-management.html
Stacy Warner, and others, Team Dynamics: A Social Network Perspective, Journal of Sport Management, Vol. 26,
/01/2012, The University of Texas at Austin,usa,2012,p 63.
Amir Hatem Ali, "The power of social media in developing nations: new toolsfor closing the global digital divide and
beyond", Harvard University: Harvard Human Rights Journal, Vol. 24, 2011, P187.
Michael Stelzner, "2014 SOCIAL MEDIAMARKETINGINDUSTRY REPORT: How Marketers Are Using Social
Media to Grow Their Businesses", Social Media Examiner, May, 2014, P27
. 5 سمیر احمد النزیلي،" تعلم واحت ا رف الفیس بوك"، المكتبة العلمیة الحدیثة ، الیمن، 2012 ، ص 02
، 2015 على الساعة 17.04 /08/ 12 /، تاریخ التصفح: 19 / 6 یوسف ماثیوس،" النصائح 5 لعمل إعلان ناجح على الفیس بوك"، عالم التقنیة، 2012
/http://www.tech-wd.com/wd/2012/09/09/facebook-ads-tips
على فلاح الزعبي وإدریس عبد الجواد الحبوني، إدارة الترویج والإعلان التجاري – مدخل معاصر-، الطبعة الأولى، دار المسیرة للنشر والتوزیع
. والطباعة، عمان، الأردن، 2015 ، ص: 229
. 8 ثامر یاسر البكري، الاتصالات التسویقیة والترویج، الطبعة الثالثة، دار الحامد للنشر والتوزیع، عمان، الأردن، 2015 ، ص: 222
. 9 عبد الله حسن مسلم، الإبداع والابتكار الإداري في التنظیم والتنسیق، الطبعة الأولى، دار المعتز للنشر والتوزیع، عمان، الأردن، 2015 ، ص: 149
. 10 نجم عبود نجم، القیادة وإدارة الابتكار، الطبعة الثانیة، دار صفاء للنشر والتوزیع، عمان، الأردن، 2015 ، ص: 140
. 11 السید بهنسي، ابتكار الأفكار الإعلانیة، الطبعة الثانیة، عالم الكتب، مصر، القاهرة، 2012 ، ص 19
بارك نعیمة، الابتكار في الاست ا رتیجیة الاعلانیة وأهمیتها في جذب انتباه المستهلك بالإشارة إلى مؤسسة اتصالات الج ا زئر – المتطلبات والتوصیات -،
. جامعة الشلف، مجلة أبحاث اقتصادیة واداریة، العدد العاشر، دیسمبر 2011 ، ص 317
، 2015 على الساعة 17.04 /08/ 12 /، تاریخ التصفح: 19 / 13 یوسف ماثیوس،" النصائح 5 لعمل إعلان ناجح على الفیس بوك"، عالم التقنیة، 2012
/http://www.tech-wd.com/wd/2012/09/09/facebook-ads-tips
الموقع الرسمي للمؤسسة . https://www.ferrero.fr/nutella 14
.2016/04/ 15 صفحة المؤسسة على الفایسبوك . 15