The effect of depending The Product Development technical methods on creating new product A study on the Mobile services: The Second generation GSM and The third 3G.

Main Article Content

Aboubaker Boussalem
Yassine Boubaker

Abstract

One of the most important methods in new product development is the Technical one, It works basically to insert new product to the market or create some other one never seen before, This method has some collateral effects on the consumption way the costumer get used on. This product may also be focused on some categories of customers, and less responsive to the needs comparing to another specialized products, This technical developed product may also let the costumer feel that he pays on unused features.

Article Details

How to Cite
Boussalem, A., & Boubaker, Y. (2017). The effect of depending The Product Development technical methods on creating new product A study on the Mobile services: The Second generation GSM and The third 3G. Milev Journal of Research and Studies, 3(1), 559–578. https://doi.org/10.58205/mjrs.v3i1.885
Section
Articles

References

مأمون ندیم عكروش، سهیر ندیم عكروش، تطویر المنتجات الجدیدة، دار وائل للنشر

.94- والتوزیع، الأردن، ط 2004 ،1 ، ص 93

، -2 عبد السلام أبو قحف، التسویق: وجهة نظر معاصرة، ط 1، مطبعة الإشعاع، مصر، 2001

. ص 321

-3 أحمد الیوسفي وآخرون، إدارة التسویق، منشو ا رت جامعة حلب، حلب- سوریا، سوریا، حلب،

.229- 2004 ، ص 228

-4 مأمون ندیم عكروش، سهیر ندیم عكروش، تطویر المنتجات الجدیدة، مرجع سبق ذكره، (ص

.(94

-5 خیري مصطفى كتانة وأحمد عوني أحمد أغا، عناصر إست ا رتیجیة الریادة وأثرها في إبداع

المنتج، د ا رسة من وجهة نظر العاملین في مركز الأط ا رف الصناعیة في الموصل، مجلة أبحاث

اقتصادیة وٕاداریة، جامعة محمد خیضر بسكرة-الج ا زئر، العدد 11 ، جوان 2012 ، ص 115

.117

-6 غنیة فیلالي، أسالیب تطویر المنتجات في المؤسسة الإقتصادیة -د ا رسة حالة شركة عتاد

قسنطینة، مذكرة ماجستیر (غیر منشورة)، كلیة العلوم الإقتصادیة German التكدیسو الحمولة

.110- 2008 ، ص 108 / وعلوم التسییر، جامعة منتوري – قسنطینة– ، السنة الجامعةي 2007

- http://www.3g.dz/ar/la-3g-cest-quoi/ (18:00 / 02-09-2015)

-8 أحمد بلالي، المیزة التنافسیة للمؤسسة الاقتصادیة بین مواردها الخاصة وبیئتها الخارجیة،

أطروحة دكتو ا ره (غیر منشورة)، كلیة العلوم الاقتصادیة، التجاریة وعلوم التسییر، جامعة الج ا زئر-

. 2007 ، ص 148 / الج ا زئر العاصمة، 2006

- Mobilis le journal, N°01, 2006, P 07.

-10 قدي عبد المجید و مجدل أحمد، تكنولوجیا الاتصال والمعلومات في البلاد العربیة بین

الواقع والمأمول، مجلة علوم الاقتصاد والتسییر والتجارة، العدد 09 ، جامعة الج ا زئر- الج ا زئر،

. 2003 ، ص 110

- www.orascomtelecom.com. (19:30 / 11-09-2016)

-12 موفق میمون كمال، د ا رسة تموقع خدمة في الأسواق التنافسیة "د ا رسة حالة شركة

- موبیلیس"، مذكرة ماجستیر (غیر منشورة)، جامعة أبو بكر بلقاید، تلمسان-الج ا زئر، 2010

. 2011 ، ص 212

-13 الهاشمي بن واضح، تأثیر متغی ا رت البیئة الخارجیة على أداء المؤسسات الاقتصادیة

"، أطروحة دكتو ا ره (غیر - الج ا زئریة " حالة قطاع خدمة الهاتف النقال في الج ا زئر 2008

. 2014 ، ص 184 - منشورة)، جامعة فرحات عباس سطیف 1، سطیف-الج ا زئر، 2013

-www.Nedjma.dz (17:00 / 08-09-2013)

- https://ar.wikipedia.org/wiki/ 18:00 / 10-09-2015 ) أوریدو_الج ا زئر )

- Autorité de régulation de la poste et des télécommunications, Observatoire

du marché de la téléphonie mobile en algérie année 2014, p03.

- http://www.ooredoo.com/ar/news/media/news/ooredoo-22.html (17:12 / 06-09-