Requirements for the success of e- learning in University education , case study abdelhafid boussouf university Mila

Main Article Content

FATIH MENNA

Abstract

The study aims to identify the level of students' readiness in the process of switching from the current university education to electronic learning, where the study followed the descriptive analytical approach by building a list of e-learning requirements, and including them in a questionnaire consisting of 30 questions directed to 250 students at all levels (Lance , Master, Ph.D.) at the Institute of Economic, Commercial and Management Sciences abdelhafid boussouf University - Mila, and the study confirms the availability of the technical dimension for students, as 87,9% of students possess the skill of self-learning through their control of modern technical means and their use of the Internet b Daily and permanent form, and despite this, the results indicate a lack of knowledge dimension, as the percentage of students using the Internet for educational purposes did not exceed 14%, and the results of the study also confirm the weak internal motivation of students in the transition from current education to technological learning, as the 85.3% of students believe that regular education is more flexible and enjoyable than e-learning, and that 95% of them prefer current education, and therefore these results are clear evidence of weak knowledge motivation, readiness and desire of students to switch to technology learning despite the availability of technical motivation.

Article Details

How to Cite
MENNA, F. (2020). Requirements for the success of e- learning in University education , case study abdelhafid boussouf university Mila. Finance and Business Economies Review, 4(2), 184–199. https://doi.org/10.58205/fber.v4i3.1427
Section
Articles

References

خنيش السعيد، د ا رسة وصفية تحميمية في الوسائؿ والتقنيات المعتمدة في التعمي، رسالة دكتو ا ره في المغة العربية وآدابيا، قس

. المغة والأدب العربي، جامعة باتنة ػػ 1ػػػ، الج ا زئر، 2016 ػ 2017 ، ص: 16

. شوقي حساني محمود، تقنيات وتكنولوجيا التعمي، المجموعة العربية لمتدريب والنشر، ط 1، القاىرة، 2012 ، ص: 27

زياد ىاش السقا، خميؿ إب ا رىي الحمداني، دور التعمي الالكتروني في زيادة كفاءة وفاعمية التعمي المحاسبي، مجمة أداء المؤسسات

. 2012 ، ص: 04 ، الج ا زئرية، العدد 2

. شوقي حساني محمود، مرجع سابؽ، ص: 93

. أسماء العقاد، التعمي الالكتروني والتحديات المعاصرة، البورد الذىبي العالمي لمتدريب والاستشا ا رت، 2018 ، ص: 03

. شوقي حساني محمود، مرجع سابؽ، ص: 100

. الحيمة محمد محمود، تصمي وانتاج الوسائؿ التعميمية التعممية، دار المسيرة لمنشر والتوزيع والطباعة، ط 2، ص: 27

. خنيش السعيد، مرجع سابؽ، ص: 85

رشيد لبيب، جابر عبد الحميد جابر، منير عطا الله، الأسس العامة لمتدريس، دار النيضة لمطباعة والنشر، الطبعة الأولى،

. بيروت، لبناف، 1983 ، ص: 119