Obstacles to Improve Human Resources Performance from Employees Point of View - Case Study of the National Electricity and Gas Distribution Corporation, Mila

Main Article Content

حمود حيمر

Abstract

In this research, we discussed the subject of obstacles to improve the performance of human resources from its point view- a study of the human resources situation working in the National Electricity and Gas distribution Corporation in Mila.


  We have divided the research into three axis: The first one to highlight the fact that human resource performance has improved, and the various steps of this process. The second one we devoted to talk about the obstacles that hinder the improvement of the human resources performance, where we divided the obstacles to the source of human resources, and other sources of institutions. The third one includes a field study of the reality of the human resources performance improvement where we found that there are constraints on the jobs and working conditions, especially the incentive system and the lack of means. This requires the intervention

Article Details

How to Cite
حيمر ح. (2019). Obstacles to Improve Human Resources Performance from Employees Point of View - Case Study of the National Electricity and Gas Distribution Corporation, Mila. Milev Journal of Research and Studies, 5(1). https://doi.org/10.58205/mjrs.v5i1.516
Section
Articles

References

محمد كمال مصطفى، تحليل وقياس و تقييم الأداء البشري، مركز الخبرات المهنية للإدارة، القاهرة، مصر، 2013م، ص125.

محمد قدري حسن، إدارة الأداء المتميز: قياس الأداء، تقييم الأداء وتحسين الأداء مؤسسياً وفردياً، دار الجامعة الجديدة للنشر والتوزيع، مصر، 2015م، ص 403.

محمد جاسم الشعبان ومحمد صالح الأبعج، إدارة الموارد البشرية في ظل استخدام الأساليب العلمية الحديثة، الطبعة الأولى، دار الرضوان للنشر والتوزيع، عمان، الأردن، 2014م، ص 260.

علي السلمي، إدارة الموارد البشرية الاستراتيجية، مكتبة الإدارة الجديدة للنشر، القاهرة مصر، 2001م، ص 56.

محمد عبد الوهاب حسن عشماوي، الإدارة الاستراتيجية في الموارد البشرية، الشركة العربية المتحدة للتسويق والتوريدات، القاهرة، مصر، 2014م، ص 278.

PI Management, Piloter et évaluer la performance humaine de votre organisation. (Site web: https://www.piman.ch, date de consultation : le 05/12/2015).

محمد جاسم الشعبان ومحمد صالح الأبعج، مرجع سبق ذكره، ص 259.

John Wilson, Human resource development, 2ed edition, Kogan Page education, London, 2005, p.143.

محمد كمال مصطفى، مرجع سبق ذكره، ص 136.

محمد قدري حسن، مرجع سبق ذكره، ص 404.

المرجع نفسه، ص 429.

Copyright RRC business training, human resource management, p.138.(Site web: www.abeuk.com, date de consultation: 14/12/2015).

محمد قدري حسن، مرجع سبق ذكره، ص-ص 129-132.

المرجع نفسه.

نيجل هاريسون، تعريب خالد العامري وآخرون، كيف تحسن من أداء موظفيك، دار الفاروق للنشر والتوزيع، عمان، الأردن، 2001م، ص24.

Luis Gomez and others, Managing human resources, 5th edition, Pearson education, New Jersey, United States of America, 2007,p_p 225_229.

Seema Sanghi, Human resource management, Vikas publishing house, New Delhi, India, 2014, p.138.

محمد قدري حسن، مرجع سبق ذكره، ص 141.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.